Zdjęcie tytułowe artykuły pt. 4 sposoby na zdobycie pierwszej współpracy na YouTube

4 sposoby na zdobycie pierwszej współpracy na YouTube

Każdy z nas chce zacząć zarabiać na swojej pasji, a YouTube jest idealnym miejscem na zmonetyzowanie jej. Oczywiście bardzo pomocny w tym jest Adsesnse, jednak on Polsce jest tylko mały procent zarobków YouTuber’ów. Najważniejsze są współprace, niestety jednak, na początku naszej przygody zdobycie ich nie zawsze jest takie proste. Dlatego postaram wam się pomóc i przedstawić wam 4 sposoby na zdobycie pierwszej współpracy na YouTube, nawet jeśli nie jesteśmy dużymi YouTube’rami. 

1. Kontakt

Pierwszą i najważniejszą rzeczą, którą musimy zrobić, jest dodanie naszego e-mail do ustawień w kategorii zapytania biznesowe. Zalecam też dodawanie go w opisie każdego filmu. Pamiętajmy jednak żeby e-mail wyglądał profesjonalnie. Gdy mamy taką możliwość to, żeby adres e-mail był na naszej domenie np. tak jak naszej strony: biuro@nagrywajfilmy.pl . Co prawda jako początkujący YouTube’er szansa na to, że firma sama się do nas zgłosi, jest bardzo mała to i tak warto tam mieć tego e-maila, bo nie kosztuje nas to zbyt dużo pracy.

2. Mail ofertowy

Mail ofertowy jest tym na czym muszą, skupić się wszyscy początkujący YouTube’erzy. Oczywiście maile ofertowe nie mogą być wysyłane losowo i musimy je kierować do firm powiązanych z naszym kanałem lub z tą samą grupą docelową. W mailu ofertowym musimy skupić się na korzyściach, jakie przyniesiemy firmie, której wysyłamy maila. Na przykład, kiedy nagrywamy recenzje sprzętu, to możemy zaproponować firmie recenzję lub prezentację sprzętu za jego oddanie, lub udostępnienie. W ten sposób firma ma praktycznie darmową reklamę, a my możemy w dalszym ciągu budować nasz kanał, a nawet dostawać darmowy sprzęt do rozwijania go. Pamiętajcie, żeby w mailu zawrzeć wszystkie nasze social media, na których możemy reklamować ich produkt, a co najważniejsze żeby mail był spersonalizowany, czyli był kierowany typowo do jednej firmy.

3. Strony/aplikacje

Strony i aplikacje, które zajmują się zrzeszaniem reklamodawców i influenserów, którzy mogą przyjąć od nich oferty. Metoda ta nie jest zła, o ile jesteśmy w odpowiedniej branży, ponieważ zazwyczaj nie znajdziemy tam multum ofert, a multum influenserów, którzy się o te oferty zabijają. Przykład takiej strony to https://www.whitepress.pl

logo firmy whitepress

4. Sieci partnerskie

Jednym z zadań właśnie sieci partnerskich jest pozyskiwanie dla nas współprac z firmami. Pamiętajmy jednak, że pobierają one zawsze niemałe prowizje i nie interesują się małymi influenserami. Dlatego na początku ograniczyłbym się tylko do wcześniejszych metod. A gdy osiągniemy już duże zasięgi to wtedy sprawdzać różne oferty sieci partnerskich i wybrać dla nas najbardziej odpowiednią.

Teraz gdy już znasz sposoby na zdobycie współpracy na YouTube to zobacz:

7-porad-jak-nagrywac-ladniejsze-filmy-iphonami

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *