Opis jest jednym z elementów, który możemy dodać podczas przesyłania naszego filmu, na platformie YouTube. Niestety w dzisiejszych czasach mało kto czyta te opisy i w większości skupiają się one na przekierowywaniu widzów do różnych stron jak np. Instagram twórcy filmu. Jednak czy skoro prawie nikt nie czyta opisów, to nie opłaca się je pisać?
Dlaczego warto pisać opis filmu?
Mimo to, że mało kto go czyta, to czyta go jedna bardzo ważna osoba, a jest nią „algorytm”. Jedną ze składowych, która z pewnością nie jest obojętny dla algorytmu podczas pozycjonowania naszego filmu, jest opis naszego filmu i o ile robimy filmy rozrywkowe, to opis ten może nam dużo nie pomóc, to przy np. poradnikach może być on kluczowy. Kategoria opisu służy też jako idealny lejek, który może pomóc naszemu widzowi zostać z nami na dłużej i np. Przekierować go na jeden z portali lub stron, na których się udzielamy. Teraz gdy już wiemy, że opisy są bardzo ważne to pojawia się pytanie Jak pisać opisy na YouTube?
Co powinno znaleźć się w opisie?
- krótki “opis”
- Linki
- Hashtagi
Jak napisać krótki „opis” filmu?
Krótki „opis” naszego filmu, powinien znaleźć się na początku naszego opisu, ponieważ wtedy to właśnie on będzie wyświetlany, po wyszukaniu jakiejś frazy na YouTube. Bardzo ważne jest, żeby składał się on z logicznych zdań i zawierał clue filmu. Bardzo istotną sprawą są słowa kluczowe, których powinniśmy w nim zawrzeć jak najwięcej.
Jak powinny wyglądać linki?
Linki w opisie są rzeczą, które działają bardzo dobrze, jednak czasem mogą odpychać swoim wyglądem, dlatego polecam ten artykuł o ich skracaniu. Pamiętajmy też, żeby nie dać ich za dużo, bo może to bardzo przytłoczyć widza.

Hashtagi
Hashtag’ów do naszego opisu możemy dodać nieskończoną ilość, jednak wyświetlane będą tylko 3 nad naszym tytułem. Pamiętajmy również, żeby nie mylić Tagów z hashtag’ami. Sam nie polecam dodawać tagów do opisu jak i więcej niż trzech hashtag’ów. YouTube nauczył walczyć się z tym precedensem i może to jedynie przeszkodzić, a nie pomóc.
