Każdy z nas chce, żeby jego materiały, które udostępnia na YouTube, zdobywały jak największe wyświetlenia. Na zasięgi naszego filmu wpływa gigantyczna liczba czynników, a kilka z nich to ustawienia naszego kanału, dlatego dziś pokażę wam 10 najważniejszych ustawień kanału na YouTube, na które powinniście zwrócić uwagę.
1.Nazwa kanału
Nazwa kanału to jedna z kluczowych rzeczy, które musimy ustawić. Powinna ona nie być długa, łatwo zapadać w pamięć i być związana z tematyką kanału. Możemy ją zmienić, wchodząc tutaj, a następnie „Edytuj w Google” w kategorii „Twój kanał w YouTube” i z edytować lukę zatytułowaną „Nazwa”.
2. Ikona
To kwadratowa grafika, która powinna być wizytówką naszego kanału. Wymiary: 800 x 800 px. Powinno nią być nasze logo lub zdjęcie.
3.Opis kanału
Opis kanału możemy zmienić w zakładce „Informacje” na naszym kanale. Co prawda do zakładki tej mało kto wchodzi. Jednak podczas wyszukiwania naszego kanału w przeglądarce opis ten wyświetla się zaraz pod nim, dlatego uzupełnienie go jest dosyć ważne. Pamiętajmy też, żeby zawrzeć w nim tematykę, a raczej słowa klucze, na których bazuje nasz kanał.
4. E-mail biznesowy
Jest to E-mail, który możemy podać w informacjach naszego kanału, jak i w opisach naszych filmów. Dzięki temu firmy lub osoby prywatne, które będą chciały, podjąć z nami współpracę będą miały ułatwiony kontakt.
5. Dostosowanie adresu URL
Dostosować adres URL naszego kanału możemy po spełnieniu tych warunków:
- mieć co najmniej 100 subskrybentów,
- istnieć co najmniej od 30 dni,
- mieć zdjęcie zamieszczone jako ikona kanału,
- mieć grafikę kanału.
Daje nam to możliwość udostępniania naszego kanału z przyjemniejszym dla oka i dużo łatwiejszym do zapamiętania linkiem.
6.Słowa kluczowe
YouTube’erzy na temat słów kluczowych, które możemy edytować tutaj, mają skrajne opinie. Jedni uważają, że nic one nie dają , a drudzy, że mogą one mieć niemały wpływ, podczas pozycjonowania naszych filmów i kanału. Ja uważam, że jeśli YouTube daje taką opcję to warto ją uzupełnić, bo nie kosztuje nas to dużo czasu.
7.Adsense
Adsense to system, dzięki któremu przed i podczas naszych filmów będą wyświetlane reklamy. Jest to tak naprawdę jedno z najważniejszych ustawień, bo nie dość, że po dostaniu się do programu partnerskiego Google będziemy dużo bardziej promowani, to na dodatek zaczniemy zarabiać za każdą wyświetloną reklamę na naszym filmie.
Jeśli chcesz poznać inny sposób zarabiania na YouTube zobacz ten artykuł.
Wymagania: co najmniej 1000 subskrybentów lub 4000 godzin czasu oglądania w ciągu ostatnich 12 miesięcy
8. Google Analytics
Google Analytics to kolejny system firmy Google, który powinniśmy podpiąć pod nasz kanał YouTube. Pomaga on w zbieraniu danych na temat widzów naszego kanału, a potem analizowaniu ich i wyciąganiu wniosków. Na początku może nie przynieść, to gigantycznych efektów jednak pozwala się nam ciągle rozwijać i widząc co bardziej, interesuje naszych widzów
9. Ustawienia prywatności
Ustawienia prywatności to ustawienia, których bardzo często ludzie zapominają zmienić. Domyślnie YouTube pokazuje nasze subskrypcje, like’i, a nawet filmy, które oglądaliśmy. Bardzo często jest to odbierane jako nie profesjonalnie, dlatego warto to zmienić.
10.Weryfikacja kanału
Weryfikacja kanału jest bardzo ważnym rzeczą, którą musimy zrobić na początku naszej przygody na YouTube. Pozwala to YouTube’owi zyskać do nas zaufanie i wyżej pozycjonować, jak i promować nasze treści. Jesteśmy też priorytetowo traktowani podczas przetwarzania przesłanych filmów.