Każda osoba, która wrzuca lub chce wrzucać swoje materiały na shutterstocka będzie musiała zmagać się z ich opisaniem. Pod pojęciem opisania mam tu na myśli wybranie rodzaju, zastosowania, kategorii, tagów, jak i napisanie samego opisu. Dlatego pojawia się pytanie Jak opisywać zdjęcia i filmy na shutterstock’u.
Jeśli jeszcze nie masz konta na shutterstock’u zachęcam cię do przeczytania tego artykułu i zarejestrowania się z linku poniżej.
Rodzaj obrazu
Ilustracja
Ilustracje obejmują zeskanowane dzieła sztuki, ilustracje stworzone cyfrowo, wizualizacje 3D i kompozycje.
Zdjęcia
Zdjęcia stanowią wszystko, co nie jest zawarte w ilustracji, najczęściej są to fotografie zrobione naszym aparatem.
Zastosowanie
Komercyjne
Zdjęcia do celów komercyjnych można wykorzystać na produkcie, w usługach, kampanii reklamowej i praktycznie w każdej sytuacji. Dotyczą ich bardzo restrykcyjne zasady takie jak to, że na zdjęciu nie mogą być widoczne budynki, osoby (jeśli nie mamy od nich pisemnej zgody), loga produktów i wiele innych. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej szczegółów to w tym artykule od shutterstocka możesz znaleźć dokładniejsze wytyczne:
Dziennikarskie
Zdjęcia do wykorzystania dziennikarskiego są tak naprawdę odwrotnością zdjęć komercyjnych, czyli na zdjęciach tych mogą występować loga, osoby, które nie wyraziły zgody itd. Jednak zdjęcia te nie mogą być wykorzystane wszędzie, dlatego jeśli tylko jest taka możliwość, to wrzucajmy zdjęcia jako komercyjne.
Opis
Opis powinien składać się z paru zdań ogólnie opisujących nasz obraz. W opisie powinniśmy też zawrzeć jak najwięcej słów kluczowych i tagów, może to pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie się naszego obrazu.
Pamiętaj, opis musi być po angielsku!
Gdy piszesz opis dla zdjęcia do zastosowań dziennikarskich, pamiętaj, aby na jego końcu umieścić taki schemat:
Miejscowość / Kraj – Miesiąc Rok
Gdy w centrum zdjęcia lub filmu pojawiają się napisy, które nie są w języku angielskim, pamiętajmy, że musimy w opisie napisać ich tłumaczenie.
Kategorie
Kategoria to jedno słowo, które ogólnie opisuje lub kategoryzuje nasze zdjęcie. Mamy możliwość wyboru dwóch kategorii i do tego zachęcam,ale nie wydaje mi się, aby skompletowanie tych dwóch kategorii było trudne, dlatego nie bedę się nad tym rozwodzić.
Tagi
Tagi są najtrudniejszą sekcją i od nich tak naprawdę zależy czy ktokolwiek znajdzie nasze zdjęcie. Ja polecam kliknąć „Znajdź więcej słów kluczowych” i tam znaleźć zdjęcia bardzo podobne do naszego. Potem zaznaczamy trzy z tych zdjęć i klikamy w tagi, które pasują do naszego obrazu lub klikamy „Dodaj wszystkie” i gdy wybierzemy około 40, to polecam kliknąć w „Zastosuj do wybranych” i o dopisanie 10 kolejnych z naszej głowy, które nie koniecznie mają zdjęcia naszej konkurencji, a po których ktoś może wyszukiwać.
Pamiętaj, zawsze wpisuj wszystkie 50 tagów!