współpraca

Jak zdobyć pierwszych klientów do montowania filmów?

Coraz więcej młodych ludzi zostaje montażystami i po nabyciu pewnych umiejętności próbują je sprzedać. Jednak nie udaje im się to i robią to za grosze lub nawet za darmo i o ile robią coś ciekawego, co mogą sobie wrzucić do portfolio to ok, niestety jednak rzadko, kiedy tak jest. Stąd mój poradnik jak zdobyć pierwszych klientów do montowania filmów, a w zasadzie tytuł powinien brzmieć pierwszych płatnych klientów.

1. Porfolio

Jeśli dopiero zaczynamy naszą przygodę, to raczej nie będziemy w stanie zrobić sensownie wyglądającego portfolio, ale jeśli robiliśmy jakieś ciekawe projekty z naszymi znajomymi, dla wolontariatu lub szkoły to możemy założyć naszą stronę internetową. W tym na początku niezastąpiony będzie WordPress, wraz z theme, dla filmowców lub fotografów. Jest ich bardzo wiele darmowych, jednak polecałbym kupić, bo dają one dużo większe możliwości i wyglądają dużo profesjonalniej. Całe postawienie strony bez kosztu theme to mniej więcej 60 zł na rok, więc nie jest to wygórowana cena, a bardzo nam pomoże w budowaniu profesjonalnego wizerunku.

2. Linkedin

Logo LinkedIn

O ile Portfolio na początku nie jest obowiązkowe to konto na Linkedin polecam założyć każdemu. Śmiało można stwierdzić, że jest to dzisiejszy odpowiednik CV. Możemy tam dodawać firmy, z jakimi pracujemy i nasze projekty. Przez tę stronę możemy też zyskiwać klientów, dlatego warto budować tam profil i swoją markę.

3. Jak szukać?

Proces szukania klienta jest najważniejszym, bo bez tego nawet nie jesteśmy w stanie sprzedać mu naszych usług. Bardzo często szukamy tam, gdzie nie ma naszych klientów. Proszę pamiętać, że ten poradnik jest dla początkujących i pisze o pierwszych współpracach zarobkowych.
• Na początku poszukałbym w najbliższym otoczeniu, bardzo często lokalne firmy mają brzydkie filmy lub zamierzają robić filmy promocyjne. Polecałbym też w takiej sytuacji wymianę barterową, bo wychodzi ona dużo korzystniej, jeśli oczywiście produkty firmy, dla której pracujemy nas interesują.
• Na początek polecam też rynek kursów online, które w Polsce bardzo się rozwija. Są to bardzo łatwe do montowania filmy, a nie rzadko bardzo dobrze płatne. Klientów z tego rynku bardzo łatwo znaleźć, bo bardzo często mówią o tym, że mają zamiar lub że aktualnie robią taki kurs. Można też szukać osób, które robiły kursy w przeszłości i sami je montowali.
• Polecam też szukać osób, które bardzo często np. codziennie wrzucają swoje filmy, chodzi głównie o vlogerów i osoby z branży samorozwoju, osoby takie bardzo lubią delegować to zajęcie innym, a osób takich jest coraz więcej. Filmy takie są dosyć proste do montowania, a robimy to regularnie.
• Pamiętajmy, też o prowadzeniu swojego Linkedin, bloga czy Facebook, bo bardzo często nie będziemy musieli szukać swoich klientów, tylko będą oni nas znajdować sami.
• A teraz gdzie nie szukać. Omijajmy szerokim łukiem grupy na Facebook’u i portale typu olx czy oferia. Bardzo często ludzie tam będą nas próbować oszukać, a nawet jeżeli natkniemy się na uczciwych ludzi, to stawi tam, są śmiesznie niskie. W takim przypadku lepiej robić za darmo projekty ze znajomymi, które będziemy mogli dać do portfolio.

4. Spersonalizowany mail-film

Jest to część decydująca o tym, czy ktoś będzie chciał z nami współpracować, czy nie. Dlatego, też musimy poświęcać na to sporą część naszego czasu. Najważniejsze w Mailu z ofertą jest jego spersonalizowanie, mail taki nie może być „ctrl-c, ctrl-v”, dla każdej firmy. Rzeczą, którą najbardziej polecam to nagranie specjalnego filmu dla każdej osoby, której wysyłamy ofertę. Polecam nagranie takie filmu, bo w takim filmie najłatwiej pokazać nasze umiejętności, a na dodatek możemy to zrobić na dotychczasowych materiałach naszego klienta i pokazać mu jak możemy poprawić jakość jego filmów i wizerunek w oczach klientów. Filmy takie są też dużo chętniej otwierane przez osoby, które dostają maile z oferami. Nie możemy, jednak przesadzić taki film nie może trwać dłużej niż 3 min.
Najważniejsze rzeczy, które muszą być w takim filmie lub mailu:
• Jak się nazywamy
• Jaką wartość możemy dać (najlepiej pokazać na przykładzie z wcześniejszych filmów naszego klienta)
• Z kim już pracowaliśmy i z jakimi efektami (Przykłady!)
• Gdzie nas można znaleźć (linkedin, strona internetowa)

5. Rekomendacje

rekomencacje

Ten podpunkt pozwoli nam zaoszczędzić mnóstwo czasu i zarobić dużo pieniędzy. W dzisiejszych czasach poza umiejętnościami, których na początku nie będziemy mieli, liczy się obsługa klienta. Liczy się to z tym, że czasem będziemy musieli zagryźć zęby i zrobić kolejną poprawę filmu, jednak wróci się to nam z nawiązką w przyszłości, ponieważ ta osoba może nam dać kolejnych paru klientów. Musimy też pamiętać o odpowiedniej komunikacji i profesjonalnej oddaniu projektu. Na koniec po udanej współpracy możemy poprosić też o taką rekomendację w mailu.

(Visited 73 times, 1 visits today)

MikolajS Autor

Komentarze

    Patryk Tarachoń

    (11 lipca 2019 - 23:10)

    Szybko, zwięźle i na temat. Rzeczywiście porady dość oczywiste, które nie każdemu mogą przyjść do głowy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *