Jak zarabiać więcej na shutterstock’u?

Każdy, kto ma pasje, chce na niej zarabiać, jednak nie zawsze jest to takie proste. Jeżeli chodzi o fotografów i filmowców, najłatwiejszym sposobem jest sprzedaż swojej pracy w bankach zdjęć. Są to portale, na których artyści mogą wystawić swoje prace, a inne osoby za opłatą mogą z ich pracy korzystać. O ile cały proces jest banalnie prosty, to stworzenie wysokiego pasywnego dochodu nie jest takie proste. Dlatego pojawia się pytanie, jak zarabiać więcej na shutterstock’u.

Jeśli jeszcze nie zarejestrowałeś się na shutterstock’u to możesz to zrobić pod tym linkiem.

1. Wrzucaj więcej zdjęć

Ta rada wydaje się banalna, ale większość osób ma problem z jej zrozumieniem, bo szukają drogi na skróty. Budowania pasywnego dochodu jest drogą, a nie wydarzeniem i musimy regularnie wrzucać duże ilości zdjęć, żeby osiągnąć ten cel.

2. Patrz co się dobrze sprzedaje

Ta rada jest uzupełnieniem pierwszej, bo nie chodzi o to, żeby bezmyślnie wrzucać setki zdjęć, tylko żeby wrzucać, zastanowić się i wrzucać jeszcze więcej. Moment zastanowienia powinien polegać na przeanalizowaniu co z naszego portfolio sprzedaje się najlepiej, a co nie sprzedaje się w ogóle. Możemy też sprawdzać trendy, które teraz występują i podpinać się pod nie. Bardzo dobrym pomysłem jest też szukanie autorów zdjęć, którzy pokazują co sprzedaje się u nich.

3. Inwestuj to, co zarobiłeś

Rada, o której wszyscy wiedzą a mało kto ją stosuje. Żeby zarabiać więcej, niezbędne są większe inwestycje. Ja bardzo lubię zasadę, że przynajmniej 50% tego, co zarobiłem przeznaczam na inwestycje, żeby w przyszłości móc zarobić jeszcze więcej. Jeśli jeszcze nie zarabiasz to zastanów się, czy to przypadkiem nie jest dlatego, że masz za słabą jakość i czy nie musisz zainwestować mimo braków zarobków.

Zdjęcie przedstawia 10 akcesoriów do filmowania, które musisz mieć

4.Eksperymentuj

Nie wpadaj w schematy staraj się cały czas robić zdjęcia, o których kiedyś byś nawet nie pomyślał, że zrobić, a tym bardziej że sprzedaż. Sprawdzaj a nóż to, co uważałeś za głupie i absurdalne okaże się twoim hitem sprzedaży.

5.Używaj lepszych tagów

Pisanie tagów jest pozornie bardzo prostą czynnością, jednak gdy uświadomimy sobie, na czym ono powinno naprawdę polegać okazuje się nie lada wyzwaniem. Pisanie tagów powinno polegać na wyobrażeniu sobie co może wpisywać osoba, która chce kupić nasze zdjęcia i na dodatek słowa te musimy wpisać w języku angielskim.

Dowiedz się więcej

6. Pisz lepsze opisy

Każde zdjęcie, grafika czy film, który wrzucamy powinien być opisany. Pomaga to w pozycjonowaniu naszych zdjęć i klienci, którzy ich szukają będą mieli łatwiej je znaleźć. W opisie powinny się znajdować słowa kluczowe jednak w logicznych zdaniach. W zależności od portalu wymaga się też innych informacji.

Dowiedz się więcej

7. Edytuj swoje materiały

Wszystkie zdjęcia i filmy, które zrobisz powinieneś obrobić. Nie ważne czy mówimy tu o kadrowaniu, usuwaniu obiektów, prostej color korekcji, czy może już o color gradingu, twoje zdjęcia muszą się wyróżniać spośród milionów, dlatego musisz włożyć w nie więcej pracy niż kliknięcie guzika i przesunięcie ich z karty pamięci.

Program do montowania Davinci

8. Twórz zestawy obrazów

Zestawy obrazów są czymś w rodzaju kategorii, na które możesz dzielić swoje zdjęcia, grafiki i filmy. Zestawy te klient może nabyć. Co prawda nie zdarza się to często jednak w niektórych branżach kategorie bardzo dobrze się sprawdzają, bo klient, zamiast szukać pojedynczych zdjęć to może od tego samego artysty w tej samej stylistyce nabyć cały pakiet, który go interesował.

Dodaj komentarz